Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Kärring

Allmänt Permalink0
I måndags fick jag en spricka på bröstet där tjockt, ljusgult var rann ut. Dagarna som varit sedan dess har små varfyllda "plitor" dykt upp på olika ställen av min kropp. Bara som en upphöjning strax under huden med samma tjocka, ljusgula var. Ringde först 1177 till världens gulligaste sjuksköterska som rådde mig att ringa till kirurgen och berätta för min läkare där. Hon avslutade samtalet med "jag kommer tänka på dig hela dagen och försöka förstå vad det är, jag hoppas verkligen att de hjälper dig snarast". Ringer till kirurgen där surtant nr 1 svarar 🙄 berättar hur det ligger till. "Var hos er i fredags, hos den läkaren, det här gjordes då, bröstvårtan sprack i måndags och ut kom rejält med ljusgult, tjock var, aldrig haft det innan, nu har jag fått plitor på ca 2-3 mm fyllda med samma slags var på händer, vaden, låret, magen och insida överarm, kan inflammationen från bröstvårtan spridit sig? Är det farlig? Behöver jag ta några prover?"

Varpå hon svarar: 
"- men är det på andra ställen än bröstet så är det inte vårt område förstår du väl?! Då får du kontakta någon hudläkare eller nåt! Det kan inte vi göra något åt!"

"- Ne men iom att det började i bröstvårtan som jag går för hos er tänkte jag höra om det kan vara så att plitorna kan komma från en ev. Inflammation i bröstet?"

"-Ne du får kontakta en hudläkare. Jag kan prata med din läkare så får vi se om hon tycker det är värt att kontakta dig. Men räkna inte med att hon ringer idag..." 

Tack för den kärring! Må din dag bli lika grå som himlen idag 😤 

Dessutom har medicinen gjort mig extremt slö, illamående och yr. Hjärtklappning till och från och ett huvud som inte riktigt hänger med. Var PRECIS ett sådant samtal jag ville ha idag 😖


Till top