Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Kan man köpa mer tid?

Allmänt Permalink1
Hur sjutton verkar alla medieprofiler hinna med allt? Jag menar de hinner både ha fyra möten per dag, sitta vid datorn i fyra timmar, äta lunch två gånget med vännerna, ta en kaffe två gånger på något mysigt kafé, hämta barnen och sedan komma hem till en nystädat hus och ha en härlig spakväll! Huuuur? Vad jag hinner per dag? Jag hinner vakna, åka till jobbet, jobba, hämta barnen på dagis,  komma hem till ett stökigt hem, laga mat och sedan börja plocka i stöket. Får man mer timmar per dag om man är kändis? Då ska jag fan bli kändis 😅 Ne men jag kan inte börja dagen tidigare heller. Jag går redan upp vid halv fem och lägger mig vid halv elva de flesta dagar. Dessa vardagar som bara flyger förbi! Pratade med en kollega häromdagen och hon sa det att hennes "unga" barn(19-21) säger att tiden går så fort och att man hinner med. "När man var yngre var det ju bara äldre tanter som sa det". Och det stämmer ju! Vilken ungdom sa att tiden bara rinner iväg? Vi kom fram till att just media är en stor del av att dagens timmar inte räcket till.  Eller att det känns så iaf.

För när jag hänger på alla olika bloggar och vloggar så blir det "målet" för mig. Att hinna med allt det där 👆🏻 vilket jag inte gör! Och att dessutom få in frisör, ansiktbehandling, köpa kläder, ta en latte med vänner, göra fransar, göra naglar... Well 🙄 

Idag har jag iaf en ledig dag med grabbarna! Vi har äntligen flyttat upp till våra nya sovrum nu och vi är sååå nöjda. Ni skulle sett Jacks min när han fick öppna dörren till sitt nya rum. "Det är helt, helt fantastiskt, mamma kolla här, har jag en säng, har jag en soffa, det är helt jackatastiskt, tack mamma, tack pappa!" Det var ett kramkalas utan dess like och där satt både  jag och Danne med glädjetårar. Alfred har ju fått sitt första egna rum och konstigt nog, eller konstigt och konstigt men hade räknat med motsatsen 😅 men Alfred har lagt sig och somnat med en gång utan minsta motstånd. Än så länge inget spring upp och ner från sängen. Han har ju fram tills nu sovit i spjälsäng och nu äntligen har han fått en 90-säng. Han är en sådan plutt i den där stora sängen 😅 för säkerhets skull står madrassen direkt på golvet så han lätt kan ta sig både upp och ner. Och dessutom är det inte långt till golvet om han skulle ramla ur sängen 😬 jag och Danne har fortfarande lite byråer och tavlor som ska upp. Men iom att vi passar på att rensa ur garderoberna innan vi flyttar upp de tar det lite tid 😅 ska fortsätta med detta klädberg idag tänkte jag.  (null)

När man nu har så stort rum att man kan cykla i det ;) 
#1 - - Linnéa Lundgren:

Åh vad härligt att de blev glada över sina nya rum 😍😎😊

Svar: Ja så härligt :D
Johanna None

Till top