Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Farväl lilla morfar ❤️

Allmänt Permalink0
Den här veckan visste jag skulle bli körig! Med min vanliga tur så blev den ännu värre än jag tänk....

I tisdags var dagen kommen för morfars begravning. En dag som man på något sätt ville skulle komma så den kunde vara över men samtidigt fasade för. Solen sken, folk strömmade in klädda i svart, tårar och med en vacker röd ros i handen. I den gamla träkyrkan var det tända ljus från golv till tak. Längst fram i kyrkan låg det en vit kista vackert prydd med gladioler, morfars favoritblommor i oranget, gult, rött och grönt. Prästen sa att det vackra blomsterarrangemanget var valt med omsorg efter hur morfar var som person, just färggrann! Pastorn i bygden pratade om hur morfar alltid var så stolt över hela sin familj och höll sig alltid uppdaterad om sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Han har aldrig missat en födelsedag från någon av oss. Alltid fick man ett kort och ett telefonsamtal där han gärna sjöng i telefonen trots att han alltid sa att han inte kunde sjunga 😅 pastorn som var en god vän till morfar pratade även om alla resor han tog med oss på, hans hjälpsresor i polen, hur han alltid såg gott i alla människor och hur han alltid hade en hand till den som behövde den. 

Morfar hade sagt vad han ville ha för musik den dagen. Det blev en väldigt vacker version av "stad i ljus" med sång, orgel och trumpet. Begravningen avslutades med "för kärlekens skull" under tiden barnbarn och svärsöner bar ut den vita kistan prydd med blomster samt morfars trogne tjänare, auktionsklubban! Sedan följde hela kyrkan den vita kistan promenaden mellan hagar med kossor, förbi hembygdsgården och med utsikt över Vättern. Den var en vacker sista vandring med morfar under solens strålar och fågelsång! När vi vid graven sagt ett sista farväl var det minnesstund. Det blev allsång med morfars favoritlåtar däribland "sången om elin" som han alltid hållt så kär. Vi pratade om morfars stora hjärta, det lästes upp alla namn som skänkt i hans namn till "min stora dag". Jag vet inte hur många det var men det var fyra papper med namn så det tog ett bra tag att läsa upp alla namn och sista hälsningar ❤️ det blev ett väldigt fint farväl av min älskade morfar! 
(null)

(null)

Som att det inte var en tung dag som det var så fick jag åka sjuktaxi natten till tisdag. Efter att konstant gråtit av smärta sedan 20 kvällen innan så ringde jag 1177 vid 03! Jag bara grät i telefonen "det gör så ont, jag kan inte göra något, jag kan inte andas utan att det smärtar". Damen ringde direkt efter en sjuktaxi som snart var hemma hos mig. Jag får hjälp ut till taxin och efter många om och men lyckas jag sätta mig. Hela vägen till Skövde grät jag och försökte ta små andetag för att minska smärtan i bröstet. Väl framme på akuten ekar det tomt. Jag får komma in nästan med detsamma och det konstaterad snabbt att jag har en rejäl inflammation i bröstkorgen(muskelinflammation). Läkaren trodde även att muskelfästena var av på ett par ställen och därav denna extrema smärta. Ni som haft det vet vad jag pratar om, för er andra går det inte beskriva denna olidliga smärta. Jag fick smärtlindring som tog bort en del av smärtan. Iaf så att jag kunde åka taxin hem. Som tur var hann Jag hem till morfars begravning. Men efter smärtlindring, en sömnlös natt och dåsighet av smärtan kunde jag inte köra bil. Mamma fick hämta mig och skjutsa barnen till pappa. Jag fick smärtstillande och antiinflammatoriskt utskrivet vilket jag ska äta i två veckor. Totalt åtta tabletter per dag🙄 

Vad som händer mer denna vecka? Ja igår hade jag en tårtbeställning 🙈 men med värktabletter gick det bra. Jag fick ihop en tårta och kunden var nöjd.  (null)

Idag fyller vår älskade Jack hela fyra år! Vi gick upp tidigt hela familjen och åt frukost, chokladmousse, blåste ljus och öppnade paket innan Danne åkte till jobbet. Idag kommer även mamma hit och min moster och äter lite tårta. Inget kalas direkt då jag inte riktigt mår så bra 😓 imorgon är det kräftans dag här, vilket innebär att barnen får meta kräftor i Tidan och så är det lite jippo på stan. Vi hade ju planerat att meta men vi får helt enkelt se hur jag mår. På lördag ska vi även ha en stor fest här som varit planerad i en månad nu. Ca 40 pers kommer komma och en hel del långväga ifrån. Folk har bytt tider på jobbet, tagit ledigt och fixat barnvakt. Så festen måste bli av hur jag än mår 🙈 jag får agera lekledare och köra med alla andra bara.

The show must go on! 

Till top