Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Ingen cancer hittades!

Allmänt Permalink1
Pust, en djup pust och en hjärna som äntligen kunnat gå på semester! Jag kan släppa tanken att jag kan gå omkring som en tickande bomb, jag kan sluta oroa mig för framtiden, för om jag får behålla mina bröst, för ärftlighet, för sjukhusbesök för INGEN JÄVLA CANCER HITTADES!!! De kollade båda mina bröst noga, undersökte mina armhålor både med fingrar, ögon och maskiner. Jag började med mammografi, första gången för mig då jag är så ung. Vissa sa att det gjorde svinont och vissa sa att det knappt känns. Jag lägger mig någonstans i mitten där. Den vanliga mammografi-undersökningen var inget speciellt. Det vill säga när de fotograferade hela bröstet. Det onda kom när de skulle ta en närbild på bröstvårtan och klämde den med den lilla plattan. Bröstvårtan sprack och var rann ut och ja, det gjorde ont 😅 inte så ont att man inte stod ut men det kändes ju helt klart! Efter mammografin var det dags för läkarbesök och ultraljud. De undersökte min knöl i armhålan som blivit betydligt mindre och nu mer ser ut som en finne. Jag har alltså fått ett rött märke på huden nu! Innan var det ju bara en knöl under huden. "Någon vätskefylld cysta som kommer försvinna av sig självt" sa läkaren och lade ingen större vikt vid den. Han undersökte länge och noggrant och sa att han inte hittade några tumörer och att vävnaden såg bra ut. Han tillsammans med en sköterska sa att detta troligtvis handlar om en hudsjukdom! Så tro inte att denna resa är över än... Ne men ingen jävla cancer iaf! Så galet skönt. Känns som alla i min omgivningen har kunnat andas ut nu med. Fler än jag trodde har oroat sig och det är först nu jag förstått att detta varit en huvudvärk för de med. Tack alla för att ni bryr er! Blir helt rörd när jag tänker på det ❤️ 

Nu väntar jag iaf på en remiss till hudläkare  så får vi se vad det leder till. Men vi skriver väl det igen bara för att visa hur lättad jag är 
INGEN JÄVLA CANCER! 

(null)

#1 - - Linnéa Lundgren:

😭😭😭😭😭😍😍😍😍😍🥂🥂🍸👌💜 vilken lättnad!!!!! 😘😘😘

Till top