Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

När doktorn ringde...

Allmänt Permalink1
Så, min läkare ringde upp mig i fredags! Mitt i fredagsruschen på jobbet. Hon hade rådfrågat en hudläkare och läst på om mina symptom på fass. "Vi har kommit fram till att du är allergisk mot antibiotikan vi gav dig så du får OMEDELBART sluta med dessa. Förvärras symptomen eller om du får feber är det direkt in till akuten!". Jag hade bara lite plitor, mådde inte dåligt för övrigt så den hysteriken förstod jag inte riktigt :P 

Hon sa även att vi nu testat allt vi kan göra, finns inget kvar att göra! Förutom.... operation. De ska alltså gå in i bröstvårtorna och knipsa mina mjölkgångar. Jag förstod vad konsekvensen av det skulle bli men var ändå tvungen att fråga. "Ja, du kommer ju inte kunna amma, men ska vi se på en tid direkt då?!". Där stod jag mitt på jobbet, i fredagsruschen halvt gömd bakom en glasruta och kände hur tårarna började krypa fram. "Kan jag få fundera över helgen?". Vi bestämde att hon skulle ringa mig i nästa vecka. Det är ingen stor operation och det är många som inte ammar men... för mig personligen är amningen ett sätt för mig att känna mig som en "bra mamma". Något jag ska göra, något jag vill göra! Jag har tidigare haft jättemycket mjölk och för en som mig där mjölken verkligen har räckt till och blivit över så känns det så jävla fel att knipsa min chans till amning. Jag önskar ingen min olycka men fan! Jag som tidigare haft så mycket mjölk 😔 Detta tog hårdare än jag trodde! Jag har istort sett bara gått och tänkt på detta sedan i fredags och varje gång fått en klump i halsen. 

Det finns ju många alternativ till amning som istort sett är lika bra! Jag vet inte ens om vi ska ha fler barn. Efter det här känns det väldigt långt borta. Men jag är ju dum som låter bli att skaffa fler barn bara för att jag inte kommer kunna amma de. Ne, jag är nog bara tillfälligt i ett lite ostabilt läge. Det kommer bli bra det här! 
#1 - - Linnéa Lundgren:

Det kommer bli jättebra! Du ä en grym mamma oavsett, det har du redan kvitto på i Jack&Alfred, första årets amning är inte det som spelar roll i slutändan! 😘

Svar: Tack nea 😘
Johanna None

Till top