Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Vilken helg!

Allmänt Permalink0
Vilken helg vi haft! :D i fredags efter jobbet drog jag till Linda i Skövde. Vi blandade drinkar som vi satt och sipprade på vid bolougnersjön och sedan på balkongen kvällen ut. Mycket tjejsnack och goda drinkar! ;)  (null)

(null)


På fredagen kom Danne även på lite spontant att "vi åker till Liseberg imorgon!". Så där i skövde, mitt i andra drinken ringer Danne och frågar om vi ska till Göteborg tidigt imorgon bitti? "Okej kör du?" 😅 han skulle köra till Falköping och därifrån skulle vi ta tåget eftersom pojkarna aldrig förr åkt tåg ;) och vilken upplevelse det blev! På lördagsmorgonen gick jag upp vid halv sju tung i huvudet och lite lätt illamående. Strax innan åtta lämnade vi hemmet med förväntansfulla grabbar i baksätet. Vi hann med en second breakfast på Pressbyrån innan tåget rullade in. Eftersom det just den dagen var Göteborgsvarvet och även någon trädgårdsmässa så var hela tåget fullbokat och överfyllt. Vi hittade en ledig pall och en trapp där vi kunde sitta. Jack var eld och lågor över att åka tåg och det gjorde inget för honom att vi satt i en trapp ;) när vi åkt ett par hållplatser kom konduktören och frågade Jack om han och lillebror ville följa med och kolla i hytten där man KÖR TÅGET! Lagom mallig grabb som kom tillbaka sen och berättade att han minsann styrt tåget, suttit i stolen och fått leka med en knapp som gjorde att solskyddet åkte upp och ner 😂 efter ytterligare en hållplats kommer samma söta konduktör och viskar till oss att vi ska följa med till en annan vagn. Där hade hon fixat ett bord till oss! ❤️ vi tog ett pendeltåg  Till Liseberg och snart kunde vi gå in till karuseller och gröna kaniner. Alfred var fram tills vi kom till Liseberg en solstråle men väl där bröt helvetet lös 🙄 övertrött i värmen på ett sånt roligt ställes kan man ju helt enkelt inte sova. Så vi fick försöka stå ut med en skrikunge😓 vi hyrde en sulky och när jag gick där med Alfred gallskrikandes i sulkyn fick jag många menade blickar och "Ne men lilla vän är du redan trött", "på ett sådant här roligt ställe ska man inte vara ledsen" av alla medelålders kvinnor som vi mötte 😅 men det blev trots allt en väldigt lyckad dag! Dannes lillebror och hans tjej mötte upp oss på Liseberg med. Toffe och Frida har blivit lite av pojkarnas favoriter så det var glada miner när vi berättade att de skulle hänga med oss på Liseberg. På vägen hem försvann vårt tåg helt plötsligt efter tredje gångens utrop om försening 🙄 (null)


Så vi var hemma i Tidaholm vid halv tio på kvällen och då fick jag ställa mig och börja baka tårta eftersom jag hade en beställning på en babyshowertårta tills kl 11 på söndagen. Jag fick gå upp vid 07 på söndagen och göra klart resten eftersom jag var så trött på lördagskvällen. En tårta blev det iaf  (null)

På söndagen sen åkte vi och badade för första gången i år i vår lilla sjö här i Ekedalen. Det var ändå ganska varmt för att bara vara maj! Jack hoppade från bryggan och levde livet. Alfred satt mest i vattenkanten och letade stenar under vattnet. Efter badet åkte vi och storhandlade och köpte på oss lchf-mat! Jag och Danne har bestämt att idag(måndag) ska vi börja på riktigt. Vi har gått upp mer än tillåtet båda två nu så något MÅSTE göras 😅 när vi kom hem kom syrran och hennes två kompisar hit på kaffe, vin och kortspel. Dock kom de mitt i VM-matchen 😓 så fick bara se halva matchen 🙄  

En jäkligt bra helg helt enkelt 💁🏼
Till top