Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Vad ska du göra i stora stygga Stockholm?

Allmänt Permalink1
Jag vet nu som fyraårig mamma vad hösten innebär. Den innebär snor, feber, blåsor av alla dess slag och så småningom magsjuka 🙄 varje höst samma visa. Ändå blir jag så frustrerad av alla dessa sjukdomar och undrar om jag gör något fel? Vi har börjat äta mer frukt och grönt, jag klär barnen efter väder och då inte för varmt och inte för kallt, de får extra vitaminer i tablettform, vi rör på oss och vi besöker alla möjliga ställen och personer för att bugga upp immunförsvaret! Men ändå har denna höst inneburit vattkoppor, magsjuka, feber och snoriga näsor. 

Jag har även jag börjat äta mer frukt och grönt, vitaminer i tablettform, jag klär mig efter väder och jag kör stenhårt på ansiktsslrubb, kroppsskrubb, ansiktsmasker och diverse rengöringar för kropp och knopp. Trots det har jag sedan min två-månadersförkyldning i somras inte blivit helt återställt. Konstant lite småförkyld och till och från med feber. En rejäl skopa stress kan vi väl lägga till där med och antar att det är grunden till att jag aldrig blir helt frisk🙄 

Ja, för det har ju kommit ut nu och vi är mitt i det! Vi ska flytta till Stockholm. 1 december får vi nycklarna till vårt radhus i järfällas kommun. Detta blev dock bestämt ganska nyligen och då skulle vi helt plötsligt på två månader berätta för alla, säga upp oss, hyra ut vårt hus, skaffa boende i Stockholm, packa ner hela huset i flyttkartonger, söka förskola, söka jobb och sedan ta hela biten med alla som blir ledsna och besvikna över att vi flyttar 😓 Danne pendlar några dagar i veckan vilket gör att livspusslet med barnen blivit ett rent helvetet. Iom att jag jobbar i en affär som har öppettider 6-23 så har jag pass någon gång under den tiden. Alltså inga dagis-tider! Vilket gör att varje vecka byggs en stress upp inför hur vi löser det med barnen när Danne är i Stockholm och jag jobbar till 19.30 eller 23 😓 

Men vi har fixat bostad i Stockholm, vi har hyresgäster som ska hyra huset, vi har ett datum vi flyttar, alla vet om Stockholm nu och vi har börjat sälja av och ge bort en del feber som vi inte längre kommer ha användning för. Vilket det i sig är jobbigt för mig 😓 jag är en samlare och har extremt svårt för mig att göra mig av med saker eftersom i alla grejer sitter det minnen.  (null)

#1 - - Anonym:

Åhh vad spännande!! Det kommer gå sååå bra! 😁

Till top