Mammadib.blogg.se

Här kommer ni få läsa om mitt liv som småbarnsmamma och diabetiker! Ni kommer få följa med mig under min vardag och hur jag tacklar alla hinder som uppstår när man är mamma och diabetiker. Som tur är består mitt liv av så mycket mer än en sjukdom, så välkomna att följa mig och mitt liv!

Södra Sverige på fyra dagar!(ja, en del iaf)

Allmänt Permalink0

En veckas avbrott pga av semester! Japp vi har varit iväg i Kalmar i svärmors husvagn på lite extrasemester. Danne fick hoppa in och jobba ett par dagar på hans semester så då kunde han plocka ut lite extra semester nu :) så tanken var att vi skulle vara i husvagnen en vecka. Blev dock lite ändrade planer under resans gång.

Vi åkte från Tidaholm i fredags efter att Danne jobbat färdigt. Tanken var från början att vi skulle åka till Kalmar då så vi hade hela lördagen där. Dock bestämde vi oss för att göra ett stopp hos dannes bror i klevshult(Skillingaryd). Danne och hans bror Martin åkte ut och nattfiskade medans jag och Linnea, hans sambo var hemma med barnen, käkade pizza och hade tjejsnack ;) sedan sov vi där till lördagen och efter frukosten åkte vi vidare mot Kalmar :) vi kom till campingen lite senare på EM och började med att grilla! Efter maten tog vi ett varv på campingen, tittade på havet i solnedgången och hade mackkastartävling(jag vann). Natten gick bra, dock så var det så satans kallt! Dagen hade ju varit jättevarm och alla som sovit i husvagn vet ju vilken bastu det brukar bli när det är varmt ute. Så vi hade ju laddat upp med att öppna alla fönster och klä barnen i svala kläder. Mitt i natten fick jag dock gå upp och stänga alla fönster och leta fram extrafiltar till barnen. Söndagen kom och det regnade hela dagen! Så vi tog en shoppingdag, ja vad passar bättre än shopping när det regnar liksom? Och där spenderade vi hela dagen :P bara hem och laga mat och lägga barnen. Njae, vi hann med en tur till lekparken med ;) där träffade vi Matilda, en dansk lite tjej som försökte prata med mig hur länge som helst :P och jag fattade ju inte ett skvatt :P jag pekade på mig och sa Johanna, pekade på henne och hon sa Matilda, pekade på Jack och jag sa Jack... Och det är allt jag förstod av vår konversation :P efter en stund kom hennes föräldrar som iaf kunde engelska, knaggligt men jag förstod iaf. Så mamman översatte vad Matilda sa :P på kvällen sa Danne "ska vi inte försöka ta södra Sverige när vi ändå är här?". Öhm ja... Så han såg till att boka en stuga i Barsebäck. Just den campingen är ganska speciell för hela dannes familj då de spenderat hur många år som helst på just den campingen, på platsen längst bort från toaletterna :P

Så måndagmorgon åkte vi vidare från Kalmar. Första stoppet blev Ikea då vi var osäkra på om det fanns täcken och kuddar i stugan(och hur fräscha de var). Efter Ikea åkte vi vidare till Karlskrona där vi gick in på Elgiganten för att hälsa på dannes jobbarkompisar. Han har varit där en hel del och jobbat under hösten och hjälpt de "bygga upp" affärer igen. Där tog vi även lunch. Värsta lunchen någonsin. Det var rätt mycket folk på restaurangen just då och BÅDA barnen var världens skrikungar 🙈 jack slängde pizza, skrek och vägra sitta i stolen, Alfred bara skrek och skrek och skrek vad man än gjorde. Men min torsk och räksås var god iaf :P

Vidare därifrån åkte vi via Kristianstad och nästa stopp blev Löddeköpinge där vi tog ett snabbvarv på center syd. Efter det åkte vi vidare till vår lilla stuga på barsebäcks camping. Det är lågsäsong nu och det märktes :P det var kanske totalt 10 husvagnar på plats vilket gjorde att campingen såg ännu mindre ut :P när vi plockat in vad vi behövde så tog vi ett varv ut på den långa bryggan, kände på den sammetslena sanden och upp på en kulle så vi såg havet, Danmark och solen som gick ner över vågorna. Danne visade vad han och hans bröder gjorde när de var små och gav mig lite historia bakom allt i Barsebäck :P det var hur mysigt som helst trots en väldigt simpel camping. På tisdagen så hade vi planerat in en heldag på center syd(jättestort köpcenter i Löddeköpinge). Och heldag blev det minsann. Några tusen fattigare åkte vi hemåt när kl slog halv åtta, och då hemåt mot Tidaholm. Vi var lite inne på att åka över till Dannmark eller stanna en till natt på något annat ställe men nu kände vi att det räckte. Alfred hade fått äta alldeles för mycket kall mat och välling i bilen och jack hade fått sitta tillräckligt i en trång bil. Inte skulle han behöva sitta ytterligare än de 3,5 timme det tog hem :/ så ne vi körde direkt hem. Ja med stopp för mat och kaffe då. Men inatt kom vi hem och Gud vad skönt det är att sova i sin egen säng :O jag har inte längtat hem men jag kände när jag la mig ner att det minsann var rätt skönt att vara hemma igen ;)

Mycket burk/påsmat blev det 😁
Fick Danne att köpa lite snygga kläder 👌🏻
Dannes förslag på ändrad stil 😂
Spegel i taket på toan var en hit! De hade även små toaletter för barnen och en egen dörr i dörren för barnen 👍🏻